ΤΑ ΜΠΛΟΚΙΑ

Ειδήσεις και αναλύσεις από τη Λέσβο και την Ελλάδα με αριστερή ματιά!

Αλληλεγγύη Δεύτερο Θέμα

ΦΥΛΑΚΕΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ: ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ Ή ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ;

Κάτω από κανονικές συνθήκες θα προκαλούσε δυσάρεστη έκπληξη η παντελής αδιαφορία της Πολιτείας και ειδικότερα της Γενικής Γραμματείας Αντεγκληματικής Πολιτικής καθώς και  του Υπουργείου Παιδείας για την κατάσταση των σχολείων στις φυλακές, δυστυχώς όμως τώρα δεν προκαλεί καμία απολύτως έκπληξη.

Οι συνθήκες σχετικά με την εκπαίδευση και τα σχολεία στις φυλακές έχουν πάψει να είναι κανονικές -όσο μπορούσαν να είναι- ήδη από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της  Γενικής Γραμματέως.  Τόσο το υπουργείο Προ. Πο όσο και η ΓΓΑΠ,  αποδεικνύεται εν τοις πράγμασι ότι δεν έχουν καμία σχέση  με αντεγκληματική πολιτική, έτσι όπως νοείται σύμφωνα με το ελληνικό και διεθνές δίκαιο και τους διεθνείς οργανισμούς.

Μέχρι σήμερα, μετά από 16 μήνες διακυβέρνησης, δεν έχει υπάρξει καμία εκπόνηση προγραμμάτων σπουδών για τους κρατούμενους/ες. Καμία στήριξη. Κανένα κίνητρο. Αντίθετα αυτό που βλέπουμε καθημερινά από τους διαφημιστές του «νόμου και της τάξης» είναι μια ευθεία επίθεση στην εκπαίδευση των κρατουμένων, με την κατεδάφιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, με το κλείσιμο σχολείων, με την άρνηση να δημιουργηθεί σχολείο στις γυναικείες φυλακές Κορυδαλλού, με τις  εκδικητικές μεταγωγές φοιτητών, με….. με….. Δηλαδή, η με κάθε δυνατό τρόπο παρεμπόδιση των κρατούμενων που σπουδάζουν ή που θα ήθελαν  να σπουδάσουν. 

Αντεγκληματική  πολιτική, όμως, δεν μπορεί να ασκείται μέσω twitter facebook, αντεγκληματική πολιτική δεν είναι η διαφήμιση των εφόδων της ΟΑΕΕ στα κελιά,  ούτε οι απευθείας αναθέσεις ανεξαρτήτως ποσού, και πολύ περισσότερο, βέβαια, δεν είναι η συνεχής περιστολή και καταπάτηση κεκτημένων δικαιωμάτων. Αν υπήρχε σοβαρή αντεγκληματική πολιτική και ουσιαστική  γνώση του αντικειμένου με το οποίο είναι επιφορτισμένοι οι αρμόδιοι, τότε όφειλαν να γνωρίζουν ότι αντεγκληματική πολιτική σημαίνει φροντίδα και μέριμνα για τους κρατούμενους/ες με στόχο την επανένταξη και την κοινωνικοποίησή τους, και ότι για να συμβεί αυτό η εκπαίδευση είναι ίσως ο πιο σημαντικός πυλώνας αυτής της πολιτικής, κι έτσι, αντί να την απαξιώνουν, θα έκαναν κάθε δυνατή προσπάθεια  να την ενισχύσουν.  Να ενισχύσουν την πρόσβαση στη γνώση που είναι αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε ανθρώπου. 

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΩΝ 

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»”

                                                                                        ΨΗΦΙΣΜΑ

                                                  Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας ή Δεύτερης Κατηγορίας;

Στα μέτρα που ελήφθησαν με αφορμή την πανδημία στο χώρο της Παιδείας για παροχή τηλεκπαίδευσης στους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, ηχηρή είναι η παντελής υποστήριξη των μαθητών που βρίσκονται έγκλειστοι στο Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού. Έτσι λοιπόν από τη μέρα που έκλεισαν τα σχολεία, αποκλείστηκε και κάθε δυνατότητα πρόσβασης στη μαθησιακή διαδικασία για τους κρατούμενους που φοιτούν στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ). Και δεν εννοούμε μόνο τη δια ζώσης επαφή, αλλά την παρεμπόδιση ακόμη και στη διανομή εκπαιδευτικού υλικού, η οποία θα επέτρεπε με κάποιο τρόπο την επαφή με την εκπαίδευση.

Λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα κλήθηκαν οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που θα στελεχώσουν το ΣΔΕ, να αναλάβουν υπηρεσία. Με έκπληξη πληροφορήθηκαν ότι δεν έχει υπάρξει πρόβλεψη για τη τηλεκπαίδευση στα Καταστήματα Κράτησης, ότι θα είναι εκπαιδευτικοί χωρίς μαθητές και ότι δεν τους δίνεται έστω η δυνατότητα, να γνωριστούν με τους μαθητές τους!

Σ’ αυτό το πλαίσιο εγκατάλειψης των σχολείων που λειτουργούν στα Καταστήματα Κράτησης από το ΥΠΑΙΘ (Υπουργείο Παιδείας), ας προστεθεί και η αδιαφορία του ΙΝΕΔΙΒΙΜ (Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης) στη στήριξη των ΣΔΕ. Μετά από ενάμιση χρόνο λειτουργίας εκκρεμεί ακόμη η έγκριση για γραφική ύλη! Μάσκες και γάντια δεν ήρθαν ποτέ στο σχολείο, ώστε να προστατευθούν εκπαιδευτικοί και μαθητές και αγνοούμε αν γίνονται προσπάθειες ανανέωσης του εξοπλισμού του σχολείου με στόχο τη δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Πέρα από την έλλειψη φροντίδας για την εκπαίδευση, οι μαθητές του 2ουΣΔΕ Κορυδαλλού και του εκτός έδρας Τμήματος πλήττονται από πλείστες άλλες ελλείψεις. Πλημμελής τήρηση των υγειονομικών μέτρων προστασίας, απαγόρευση των επισκεπτηρίων με αφορμή την πανδημία, αδιαφορία στο δίκαιο και μόνιμο αίτημά τους για αποσυμφόρηση.

Οι εκπαιδευτικοί του 2ου ΣΔΕ Κορυδαλλού (Κεντρικού και εκτός Έδρας Τμήματος–Παράρτημα), λαμβάνοντας υπόψη όλα τα μέτρα για την αποτροπή της διασποράς του ιού για την ασφάλεια των κρατουμένων και των εκπαιδευτικών, αιτούμαστε:

  • Την επαναλειτουργία του 2ουΣΔΕ Κορυδαλλού ταυτόχρονα με τα υπόλοιπα σχολεία Β/θμιας  εκπαίδευσης, με την τήρηση όλων των όρων υγειονομικής προστασίας.
  • Για όσο διάστημα τα σχολεία λειτουργούν με εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όλοι οι μαθητές του 2ουΣΔΕ του Κορυδαλλού να αποκτήσουν τη δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο και να συμμετέχουν ισότιμα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μοίρασμα και επαφή. Η εκπαίδευση από απόσταση, σύγχρονη ή ασύγχρονη, μπορεί να καλύψει μόνο την αναμονή του διά ζώσης μαθήματος.

Να μην επιτρέψουμε να αποτελέσει η πανδημία αφορμή για την κατάργηση της παροχής εκπαίδευσης στους κρατούμενους.

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ 2ου ΣΔΕ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ

Κορυδαλλός, Δεκέμβριος 2020