ΤΑ ΜΠΛΟΚΙΑ

Ειδήσεις και αναλύσεις από τη Λέσβο και την Ελλάδα με αριστερή ματιά!

Τόπος

Το μεταφορικό ισοδύναμο, το σύνδρομο της “κακιασμένης πεθεράς”, η Ν.Δ και ο κ. Αθανασίου

Η στάση της Ν.Δ αλλά και του βουλευτή της Χ. Αθανασίου – και της Χ. Καλογήρου – στο θέμα του μεταφορικού ισοδυνάμου, θυμίζει έντονα αυτή της “κακιασμένης πεθεράς”. Τόσα χρόνια είχε το σπίτι της βρώμικο και όταν η νέα νύφη αρχίζει να το συγυρίζει, ξινίζει τα μούτρα της, κάνει κριτική, δεν της αρέσει, δεν το θέλει.

Ολα αυτά γιατί δεν θέλει τη νύφη!

Εξηγούμαστε:

Οπως είναι γνωστό, το μεταφορικό ισοδύναμο, είναι ένα πάγιο αίτημα ΟΛΩΝ των νησιωτών εδώ και δεκαετίες. (δες εδώ: Μεταφορικό ισοδύναμο: στα 6,6 εκατ. ευρώ η επιδότηση μεταφοράς προϊόντων για τη Λέσβο!)

Επιπλέον, όλα τα προηγούμενα χρόνια έχουν ξοδευτείς κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε μελέτες, έχουν γίνει άπειρες ημερίδες και συνέδρια, συζητήσεις σε όλα τα επίπεδο, αλλά ένα δεν είχε γίνει: Δεν είχε εφαρμοστεί ΠΟΤΕ!

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, είναι αυτή που το εφαρμόζει για πρώτη φορά. Η πιλοτική του εφαρμογή, θα ξεκινήσει άμεσα στις αρχές του Ιουλίου, ενώ από 1/1/2019 θα ισχύει για όλα τα νησιά. Τ

Είναι προφανές και λογικό, ότι η εφαρμογή του θα έχει δυσκολίες, μιλάμε για εκατοντάδες νησιά, εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους, εκατομμύρια τόνους προϊόντων, δεκάδες πλοία, εκατοντάδες τουριστικά γραφεία κλπ, που όλα αυτά θα πρέπει να συγχρονιστούν μεταξύ τους. Ολο το σύστημα θα υποστηρίζεται από ένα πληροφοριακό σύστημα που ο κόσμος θα πρέπει να εκπαιδευτεί στη χρήση του. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος της εξάμηνης πιλοτικής λειτουργίας, σε μερικά νησιά (μεταξύ των οποίων και η Λέσβος)

Αυτά είναι τα δεδομένα που έχουμε και από εδώ αρχίζουν τα ..ευτράπελα από τη Ν.Δ και τους τοπικούς της εκπροσώπους:

“Ναααα… μας παίρνουν τον ΦΠΑ και μας δίνουν το ισοδύναμο”, λένε, ενώ έχει διευκρινιστεί σε όλους τους τόνους, ότι το μεταφορικό ισοδύναμο δεν λειτουργεί αντισταθμιστικά με τον ΦΠΑ. Πως θα μπορούσε άλλωστε; Στο μεταφορικό ισοδύναμο εντάσσονται και τα Ιόνια, όταν είναι γνωστό ότι αυτά δεν είχαν ποτέ μειωμένο ΦΠΑ (δες εδώ: Γιατί όχι και τα δύο;)

Στο μόνο που κάποιος θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι λειτουργεί αντισταθμιστικά, είναι το γεγονός ότι τα πέντε νησιά στο οποία ενδεχομένως να καταργηθεί ο μειωμένος ΦΠΑ, εντάσσονται στην πιλοτική λειτουργιά, δηλαδή θα ωφεληθούν πρώτα, από το μεταφορικό ισοδύναμό, κάτι που προφανώς δεν είναι κακό.

Ομως εκτός από τον ΦΠΑ, υπάρχουν και τα πιο …”βαριά” επιχειρήματα”

“Νααα… το έχουν σχεδιάσει πρόχειρα, το σύστημα είναι γραφειοκρατικό, δεν θα τους φτάσουν τα λεφτά, δεν ξέρουν να το υλοποιήσουν, θα έχει δυσκολίες, θα…θα…θα…θα….”. Μια ολόκληρη καταστροφή, δηλαδή, που προφανώς αυτοί στη Ν.Δ., ξέρουν ότι θα έλθει, γιατί αυτοί, της Ν.Δ. το έχουν μελετήσει επί δεκαετίες και άρα…ξέρουν.

“Διαφωνούμε με τον τρόπο που πάει να εφαρμοστεί το μεταφορικό ισοδύναμο”, είπε ο Χ. Αθανασίου στη Βουλή. ” Αν δυο ξενοδοχειακές επιχειρήσεις έχουν από δυο ξενοδοχεία, ένα σε νησί και ένα στην ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά η μια έχει μόνο έδρα σε νησί, τότε  θα ωφεληθεί μόνο αυτή….” ήταν ένα από τα πιο …”ισχυρά” επιχειρήματά του!

Αυτό ακριβώς είναι το σύνδρομο της “κακιασμένης πεθεράς”. Τόσα χρόνια, ένα πάνδημο και δίκαιο αίτημα των νησιωτικών κοινωνιών, που, τελικά από ότι φαίνεται στα λόγια, συμφωνούσε και η Ν.Δ., “το μελετούσαν”…”το συζήταγαν”, αλλά ποτέ δεν το εφάρμοσαν. Τώρα που πάει να γίνει πράξη, βρίσκουν ότι δεν τους κάνει, ο τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, πάει να το εφαρμόσει! Προφανώς προτιμάνε τον δικό τους τρόπο. Το τίποτα δηλαδή, αυτό που έκαναν τόσες δεκαετίες!

“Να διώξουμε την νύφη από το σπίτι, που ήρθε και μας κατσικώθηκε“!  Αυτό είναι το ζητούμε και όλα τα άλλα ας πάνε στα κομμάτια!