ΤΑ ΜΠΛΟΚΙΑ

Ειδήσεις και αναλύσεις από τη Λέσβο και την Ελλάδα με αριστερή ματιά!

Επικαιρότητα

Αποζημιώσεις σεισμοπλήκτων: Με βάση την πραγματικότητα και όχι με βάση τα χαρτιά!

Είναι γνωστά τα προβλήματα που υπάρχουν για δεκάδες σεισμοπαθείς που για λόγους καθαρής τυπολατρίας από την πλευρά των υπηρεσιών του Δήμου,  δεν μπορούν να πάρουν το προνοιακό επίδομα που δικαιούνται με κίνδυνο να μην πάρουν ούτε την αποζημίωση οικοσκευής. Αυτό το πρόβλημμα λύνεται μετά από παρέμβαση του Γ.Γ. Πρόνοιας Δ. Καρέλλα.

Οπως μας ενημερώνει ο Βασίλης Τεντόμας, με ανάρτησή του στο fb:

Σήμερα στάλθηκε στη Δ/νση Κοινωνικής Προστασίας του δήμου Λέσβου το συνημμένο έγγραφο εκ μέρους του Γ.Γ. Πρόνοιας Δημ. Καρέλλα.

Το έγγραφο αυτό είναι καρπός αλλεπάλληλων επαφών και τηλεφωνικών συνεννοήσεων μεταξύ του βουλευτή Γ. Πάλλη και του Συντονιστή για τους σεισμούς Βασ. Τεντόμα με το υπουργείο Εργασίας, κοινωνικής Ασφάλισης & Αλληλεγγύης ώστε να ξεπεραστεί το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την απόρριψη αιτήσεων σεισμόπληκτων για το λόγο ότι τα Ε1 τους δεν έδειχναν τη πραγματική κατοικία του σεισμόπληκτου. (Η πιο συνηθισμένη περίπτωση είναι αυτή που σεισμόπληκτοι που ενώ η κύρια κατοικία τους είναι στη Βρίσα, στο Ε1 αναφέρονται να έχουν κατοικία στα Βατερά ή κάπου αλλού.

Με βάση το παραπάνω έγγραφο η κοινωνική υπηρεσία του δήμου Λέσβου «για την έκδοση εγκριτικών ή απορριπτικών αποφάσεων επί αιτημάτων από σεισμοπαθείς του νησιού, οφείλει να βασίζεται στη διαπίστωση των πραγματικών συνθηκών που ικανοποιούν τις προβλέψεις του θεσμικού πλαισίου».

Με άλλα λόγια η κοινωνική υπηρεσία του δήμου μπορεί μεταξύ των άλλων να λαμβάνει υπόψη της κατά της εξέταση των σχετικών αιτήσεων και δικαιολογητικά άλλα εκτός του Ε1 για τη διαπίστωση της μόνιμης κατοικίας, όπως λογαριασμούς ΔΕΚΟ (ΔΕΗ-ΔΕΥΑΛ).

Άλλωστε αυτό αναφέρεται και στο σχετικό ΦΕΚ 1185/11-9-2001 που σας επισυνάπτω.

Κατόπιν όλων των ανωτέρω η εξέταση των αιτήσεων για τα κοινωνικά επιδόματα των σεισμοπλήκτων ( οικονομική ενίσχυση ανά οικογένεια μόνιμων κατοίκων 586,94 € και οικοσκευής) μπαίνουν σε άλλη βάση και η κοινωνική υπηρεσία του δήμου θα πρέπει να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να θεωρηθούν ως δικαιούχοι και όσοι σεισμόπληκτοι έχουν απορριφθεί με το αιτιολογικό ότι στο Ε1 τους αναφέρονται να είναι μόνιμοι κάτοικοι Βατερών ή κάπου αλλού, ενώ από τους λογαριασμούς ΔΕΚΟ αποδεικνύεται ότι η πραγματική μόνιμη κατοικία τους ήταν η σεισμόπληκτη στη Βρίσα.

Τέλος η αναφορά του Γ.Γ. Πρόνοιας στο έγγραφό του ότι «Εναπόκειται στις Υπηρεσίες των Δήμων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους και με τη γνώση των πραγματικών συνθηκών της περιοχής τους, να εξαντλούν κάθε νόμιμη δυνατότητα για την εφαρμογή μέτρων υποστήριξης και κοινωνικής φροντίδας με χρήση κριτηρίων συναφών με εκείνα του θεσμικού πλαισίου» δίνει θετική απάντηση στο ερώτημα της κας Βουγιούκα προς τον Γ.Γ. Πρόνοιας για το «αν πολίτες με ιδιαίτερα κοινωνικά χαρακτηριστικά, όπως με αναπηρία ή μέλος της οικογένειας με αναπηρία , ή πολύτεκνοι και τρίτεκνοι που δεν κατέθεσαν εμπρόθεσμα εντός δύο μηνών αιτήσεις ως δικαιούχοι, μπορούν να τύχουν επιδότησης».

ΚΑΡΕΛΛΑΣ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΩΝΔΛ