ΤΑ ΜΠΛΟΚΙΑ

Ειδήσεις και αναλύσεις από τη Λέσβο και την Ελλάδα με αριστερή ματιά!

Επικαιρότητα

“Εφεύρημα” για τον Χ. Αθανασίου το μεταφορικό ισοδύναμο

“Η ΝΔ δεν χρειάστηκε ποτέ να σχεδιάσει ή να υλοποιήσει το μεταφορικό ισοδύναμο ή αλλά παρόμοια εφευρήματα, αλλά, αντιθέτως, συνέχισε να διατηρεί  και,  όταν χρειάστηκε,  υπεραμύνθηκε  της  διατήρησης του ειδικού καθεστώτος (του ΦΠΑ) στα νησιά“, δήλωσε ο βουλευτής της Ν.Δ, Χ. Αθανασίου, με αφορμή τις δηλώσεις που έκανε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ν. Σαντορινιός, για την εφαρμογή του από την 1η Ιουλίου.

Οπως είναι γνωστό, το μεταφορικό ισοδύναμο, δηλαδή η εξομοίωση του κόστους μεταφοράς των νησιωτών και των προϊόντων, με αυτό που ισχύει στην ηπειρωτική Ελλάδα, είναι πάγιο αίτημα των νησιωτικών φορέων (ΟΤΑ, επιμελητηρίων κλπ) αλλά και των κατοίκων των νησιών, εδώ και δεκαετίες.

Ο Χ. Αθανασίου, ονομάζει “εφεύρημα” την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, που την έχει υποσχεθεί πολλές φορές και το ίδιο του το κόμμα, η Ν.Δ κυρίως προεκλογικά αλλά και μετεκλογικά, αλλά –  ας μας διορθώσει σε αυτό και ο ίδιος!

Πολλαπλάσια τα οφέλη για τους νησιώτες από την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου

Ακόμα και να μην καταφέρει η κυβέρνηση να κρατήσει, τελικά τους μειωμένους συντελεστές του ΦΠΑ, τα κέρδη για τους νησιώτες, από το μεταφορικό ισοδύναμο, όσο και από άλλες παρεμβάσεις της θα είναι πολλαπλάσια.

Η εφαρμογή του θα ξεκινήσει πιλοτικά από τον Ιούλη σε νησιά, στα οποία, μέχρι πρόσφατα, υπήρχαν ειδικοί συντελεστές ΦΠΑ, και θα επεκταθεί από την 1η Γενάρη 2019 σε όλα τα νησιά του Αιγαίου αλλά και στο Ιόνιο.

Ο προϋπολογισμός για το 2018 θα είναι 50 εκ. ευρώ και από το 2019 θα ανέλθει στα 150 εκ. ευρώ. Υπολογίζεται με βάση τις μετακινήσεις που γίνονται και τη διαφορά κόστους μετακίνησης σε μια αντίστοιχη χερσαία μεταφορά. Δηλαδή, ο νησιώτης θα πληρώνει το κόστος που αντιστοιχεί για μια μεταφορά με λεωφορείο του ΚΤΕΛ σε αντίστοιχη απόσταση του οδικού δικτύου.

Η άμεση επιδότηση της μεταφοράς των νησιωτών από και προς την ηπειρωτική Ελλάδα, με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε, τελικά το κόστος για τον νησιώτη να εξομοιωθεί με αυτό του κάτοικου των άλλων περιοχών, θα έχει σημαντικές θετικές επιπτώσεις “στην τσέπη του”, σε αντίθεση βέβαια με τον μειωμένο ΦΠΑ που τις περισσότερες φορές, οι όποιες ευεργετικές επιπτώσεις είχε στον νησιώτη καταναλωτή, απλά εξαφανίζονταν.

Το ίδιο θα συμβεί και με την επιδότηση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων, που θα γίνει με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε αυτή να είναι ίδια, όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Σήμερα, υπολογίζεται ότι τα προϊόντα στα νησιά, επιβαρύνονται με ένα επιπλέον κόστος 20% που οφείλεται στο κόστος μεταφοράς τους! Είναι άρα λογικό και αναμενόμενο ότι με την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, οι τιμές τους θα πρέπει να μειωθούν κατά το ίδιο ποσοστό, που προφανώς είναι πολύ μεγαλύτερο από την “χασούρα” που έχει λόγω της κατάργησης των μειωμένων συντελεστών.

Υπενθυμίζουμε τέλος ότι με το κοινωνικό μέρισμα προκαταβλήθηκε στους νησιώτες η “χασούρα” -έως και τριών χρόνων, από την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών!