ΤΑ ΜΠΛΟΚΙΑ

Ειδήσεις και αναλύσεις από τη Λέσβο και την Ελλάδα με αριστερή ματιά!

Δεύτερο Θέμα Τόπος

Μόλυβος: Ο δικός μας τουρισμός

Βαρέθηκα τις όμορφες φωτό, με λεζάντες του είδους «ο αυτοκράτορας- ο πιο όμορφος…» κλπ κλπ.

Μπούχτισα με τα   σποτάκια που δήθεν ξυπνούν το ενδιαφέρον του επισκέπτη..

Δε μου κάνει πια  καμία εντύπωση τί θα πουν οι μεγαλόσχημοι και δήθεν ειδικοί περί τον τουρισμό, ώστε οι  δηλώσεις τους απλώς να εξυπηρετούν ατομικά συμφέροντα και ας μην έχουμε βάλει κάτω να μετρήσουν-να συγκρίνουν -να παρατηρήσουν- να συμπεράνουν- να προτείνουν.

Μόνο περιγραφές γλαφυρές  φωνασκίες  πολλάκις ως κύμβαλα αλαλάζοντα.

Αυτό μπορούν  αυτό κάνουν, χρόνια τώρα.

Έμεινα  ενεός με το σποτ του κατ εξοχήν αρμόδιου Υπουργείου τουρισμού όπου με  μια παραλία  και κάποια αξιοθέατα , ευελπιστούμε  να κάνουμε τη διαφορά και να προσελκύσουμε  επισκέπτες. …(και στοιχίζει και πολλά χρήματα) !!

Χρόνια τώρα, βαπτίσαμε τον τουρισμό της καλοκαιρινής περιόδου ως τη βαρειά βιομηχανία της χώρας, ενώ ξεχάσαμε  σχεδόν τελείως τη βιομηχανία , τη βιοτεχνία και τον αγροτικό μας τομέα.

.Για το δικό μας τώρα  τουρισμό που σημειωτέον φέτος έχει γίνει ανέκδοτο απ τους μόνιμους κάτοικους της περιοχής μας.

¨Πώς πάει πέρασε από σας ο τουρισμός;  ήρθε στο ξενοδοχείο σας ή ακόμα στο δρόμο είναι; ¨και αλλά τέτοια πικρά αστεία μεταξύ μας.

Τέλος πάντων,

Μήπως ήρθε ο καιρός πια  το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν  να εμπλουτιστεί με νέες δράσεις ακολουθώντας άλλη ρότα, που θα πατά σε άλλες  βάσεις;

Το σοκ στην τοπική οικονομία και ιδιαίτερα στον τουρισμό  εκτιμάται ότι θα προκαλέσει μεγάλες και πολλαπλές αναταράξεις στον κοινωνικό κ οικονομικό ιστό της περιοχής.

Ήδη έχουν φανεί τα πρώτα σημάδια …!

 Γιατί ο τουρισμός δεν είναι μόνο θάλασσα, ήλιος και αξιοθέατα που περιμένουν τους επισκέπτες μας. Ο τουρισμός είναι δημιουργία, νέες ιδέες ,μεγάλη συμφέροντα και σκληρός ανταγωνισμός. Έχουμε απέναντί μας άλλες πιο τουριστικές περιοχές της χώρας μας  αλλά και άλλες ανταγωνιστικές  χώρες ,που προσφέρουν εξίσου ωραία τοπία, ήλιο, θάλασσα, το δικό τους πολιτισμό , που τα «πουλούν» με μεγάλη επιτυχία.

Ο τουρισμός νομίζω ότι μπορεί να  κερδίσει έδαφος όταν προτείνει κανείς  κάτι ιδιαίτερο και δεν επαναπαύεται στα τετριμμένα, συχνά δαπανηρά. Έτσι, νομίζω προκαλείται η προσοχή των επισκεπτών, Αυτό ίσως χρειάζεται τώρα.

.Ενδεικτικά παραθέτω κάποιες ιδέες μου, έξω από μια παραδοσιακού τύπου καμπάνια για τον τουρισμό. Αυτές πηγάζουν από έναν άλλο τρόπο σκέψης που  μπορεί να μπει στο τραπέζι για καλοπροαίρετη συζήτηση.

Είναι ιδέες και σκέψεις , δεν είναι σχέδια μελετημένα και κοστολογημένα.

Πιο συγκεκριμένα λοιπόν :

1ον. Αξιοποίηση –ανάδειξη των νησιών της Πετρας.

Στόχος, η μεγαλύτερη επισκεψιμότητα με σεβασμό βέβαια στο περιβάλλον. Επιπλέον ,άλλες συμπληρωματικές επί τόπου  παρεμβάσεις , ώστε να ρθει ο επισκέπτης πιο κοντά στο ηλιοβασιλέματα της Πέτρας  κλπ

2ονεριπατητικη διαδρομή του Λεπετυμνου ¨Απ τα κατάγιαλα στον Αϊ Λια¨.

Εδώ η ανάδειξη των νερόμυλων στον Ταξιάρχη θα συμπλήρωνε το όλο εγχείρημα κ όχι μόνο.

3ον. Ανάδειξη του πηγαδιού στο κάστρο του Μολυβου.

Στόχος η επισκεψιμότητα  και ίσως η αξιοποίηση του σε τέτοιο βαθμό, που κάποτε να μετακινούνται άνθρωποι κάτω απ τον οικισμό .

4ον. Προσέλκυση προσωπικοτήτων με ειδικό σκοπό και λόγο

Άνθρωποι και φορείς (καλλιτέχνες-πνευματικοί άνθρωποι παγκόσμιας εμβέλειας, κλπ)  να προσκαλούνται με σκοπό την εκμάθηση, εκπαίδευση, ενημέρωση κλπ των νέων  προσφύγων- μεταναστών σε διάφορα αντικείμενα ή θέματα.   Προσέλκυση προσωπικοτήτων με ειδικό σκοπό και λόγο , λοιπόν.

5ον.Αδελφοποιηση παραδοσιακών αγορών.

Αυτού του είδους οι αγορές είναι  νομικές προσωπικότητες στο εξωτερικό π.χ. Τουρκία  και με καλή προσπάθεια μπορεί  μια τέτοιου είδους  σύμπραξη θα φέρει  ανταλλαγές προϊόντων, κλπ

6ον.Τριλογία   του  νερού. Η περιοχή μας έχει τριών ειδών νερό άφθονο και καλής ποιότητας. Πόσιμο-θαλασσινό-ζεστό  νερό. Να αξιοποιηθεί πάραυτα ώστε οι επισκέπτες να απολαμβάνουν και τα τρία είδη των νερών μας . Η ομάδα του καθηγητή Σπιλάνη δραστηριοποιείται σε αυτή την κατεύθυνση από ότι γνωρίζω.

7ον.Καλες  πρακτικές  για τον τουρισμό.

Συγκρότηση μιας  ομάδας ανθρώπων μας που  σκοπό θα έχει να βρει να δει να μετρήσει και να προτείνει, « καλά» τουριστικά  πράγματα που γίνονται αλλού και μπορούν να εφαρμοστούν στον τόπο μας.

8ον. Προσέλκυση νέων σε ηλικία  επισκεπτών –τουριστών.

Αυτή η σκέψη ίσως θα μπορούσε να συνδυαστεί με  τις καλές πρακτικές που προανέφερα.

Τώρα, με ποιον τρόπο θα μάθουμε να είμαστε μερακλήδες, θα μάθουμε να μην είμαστε ανεκτικοί,  να μάθουμε να αντιδρούμε και να διεκδικούμε είναι ένα άλλο  θέμα.

Ανεχόμαστε .Δείχνουμε τέτοια ανοχή σε πράγματα που συμβαίνουν γύρω μας και άπτονται του τουρισμού μας, που ορισμένες φορές αυτό καταλήγει σε συνενοχή….

Αυτά  και άλλα τόσα, κινούνται εκτός της λογικής του μικρού και του μετρίου κατά τη γνώμη μου.

Το καταλαβαίνω.

Αλλά πρέπει να ταρακουνηθούμε  δε πάει άλλο. Όχι άλλη μιζέρια τουριστική.  Τρομάζουν βέβαια κάθε εμπλεκόμενο και μη, που έχει μάθει να κινείται χωρίς πολύ κόπο σε μια πεπατημένη, η οποία όμως δεν δημιουργεί δυναμικά συγκριτικά πλεονεκτήματα .
Όλα είναι εφικτά, υπό προϋποθέσεις βέβαια .

Διαφορετικά θα τρομάξουμε σύντομα από αυτά που θα μας συμβούν και θα τα αποδεχτούμε χωρίς καμία αντίδραση ( ως συνήθως…)

Το ξαναγράφω.

Ιδέες και σκέψεις παραθέτω.