ΤΑ ΜΠΛΟΚΙΑ

Ειδήσεις και αναλύσεις από τη Λέσβο και την Ελλάδα με αριστερή ματιά!

Απόψεις Δεύτερο Θέμα

Να αναβαθμίσουμε το Λύκειο

του Μιχάλη Ανδρεαδέλλη

 

Σε ένα μήνα περίπου θα ανοίξουν πάλι τα σχολεία δημόσια και ιδιωτικά.

Δεν θα συζητήσουμε ότι έτσι όπως κλείσαμε έτσι θα ανοίξουμε τα Λύκεια όπου χρόνια τώρα διδάσκω.

Υπάρχει ακόμα χρόνος.

Υπάρχει όμως βούληση και σχεδιασμός;

Οι περισσότεροι δηλώνουμε ότι θέλουμε και υποστηρίζουμε το Δημόσιο σχολείο.

Όμως χρόνια τώρα τα προβλήματα δεν λύνονται μάλλον πολλαπλασιάζονται.

Εδώ και χρόνια εμείς που διδάσκουμε στο Λύκειο βιώνουμε ότι το Λύκειο υπολειτουργεί.

Η Γ΄Λυκείου κρατάει απουσίες και δύο μήνες πριν τις πανελλήνιες εξετάσεις κάθεται στο σπίτι για να διαβάσει, η Β΄Λυκείου στη μέση της χρονιάς αρχίζει την προετοιμασία για την Γ΄Λυκείου και η Α΄Λυκείου με δύο μόνο ώρες Φυσική είναι δύσκολο να καλύψει τα κενά του Γυμνασίου.

Βεβαίως βγαίνουμε νικητές στο κυνήγι να τελειώσουμε την ύλη και τα βιβλία της ύλης είναι ενημερωμένα.

Αλλά πως βγήκε η ύλη;

Ιδίως φέτος με την πανδημία περιμένουμε από τους διοικούντες προτάσεις για το πώς θα καλυφθεί η ύλη.

Η Α΄Λυκείου έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα.

Η εύκολη λύση είναι να μην γίνει τίποτε και όποιοι μαθητές μπορούν να πληρώσουν να καλύψουν τα κενά.

Βεβαίως υπάρχουν και οι καθηγητές που θα διδάξουν τα προαπαιτούμενα για να προχωρήσουν στην νέα ύλη.

Όλα αυτά χρόνια γνωρίζουμε το πρόβλημα αλλά δεν αντιδρούμε.

Δεν κάνουμε σοβαρή προσπάθεια να αλλάξει τίποτα ουσιαστικά στο δημόσιο σχολείο.

ΠΡΟΤΑΣΗ:

Το δημόσιο σχολείο εκτός από το πρωί να λειτουργεί υποχρεωτικά και το απόγευμα τέσσερις ώρες με απουσίες.

Οι μαθητές το απόγευμα θα λύνουν απορίες , θα λύνουν ασκήσεις και θα διαβάζουν ουσιαστικά για την άλλη ημέρα με την επίβλεψη καθηγητών.

Επίσης θα γίνονται εργαστήρια και θα συνδέονται τα μαθήματα με την καθημερινότητα.

Μετά το τέλος του σχολείου ο μαθητής θα φεύγει και θα μπορεί να ασχοληθεί με ότι θέλει.

Αυτές είναι μερικές προτάσεις για ένα ουσιαστικό δημόσιο σχολείο για τους πολλούς και ειδικά για αυτούς που θέλουν αλλά δεν μπορούν.

Υπάρχουν και πολλές άλλες για να βελτιωθεί η προσπάθεια.

Το μόνο που χρειάζεται είναι ο διορισμός καθηγητών.