ΤΑ ΜΠΛΟΚΙΑ

Ειδήσεις και αναλύσεις από τη Λέσβο και την Ελλάδα με αριστερή ματιά!

Αλληλεγγύη Δεύτερο Θέμα

Πανελλαδικές: Έδιωξαν ασυνόδευτο προσφυγόπουλο

 

Να πως ένας άνθρωπος εμποδίζεται να περπατήσει.

Θέλω να ξέρω αν κοιμάται, αν έχει ήσυχη τη συνείδηση του, αν μπαίνει σε τάξη και βλέπει στα μάτια τα παιδιά, αυτός ο “συνάδελφος” στο ΕΠΑΛ που δεν έβαλε ένα βαθμό πιο πάνω ώστε να μπορέσει να συμμετάσχει στις πανελλαδικές ο ασυνόδευτος πρόσφυγας Πακιστανός μαθητής που εκδιώχθηκε χθες από την αίθουσα των εξετάσεων.

Τρία χρόνια παρακολουθεί ο Σ. το ελληνικό σχολείο, τρία χρόνια μεγάλης προσπάθειας. Σε όλα τα μαθήματα ο βαθμός του πάνω από τον μέσο όρο. Εκτός από ένα μάθημα.

Εκτός από έναν ρατσιστή που ήξερε πως μια μονάδα κάτω θα στερήσει το όνειρο, θα το ποδοπατησει, θα τσαλακώσει τα φτερά ενός παιδιού που τόλμησε να αγωνιστεί.

Κι ενώ ο μαθητής υπέβαλε πριν από μέρες ένσταση στη βαθμολογία, χθες με εντολή του περιφερειακου διευθυντή πετάχτηκε εξω από την αίθουσα των εξετάσεων.

Σκεφθείτε αυτό το παιδί, σκεφθείτε τα συναισθήματα του, τη ματαίωση.Σκεφθείτε αυτές τις μέρες τα παιδιά σας, την αγωνία τους, την αγάπη και την συμπαράσταση που έχουν και μπείτε για λίγο στη θέση αυτού του παιδιού που περπάτησε χιλιόμετρα για να βρει έναν τόπο, ένα σχολείο να ακουμπήσει την ελπίδα μιας καλύτερης ζωής.

Να πω ντροπή για τον ανάλγητο καθηγητή , είναι πολύ λίγο.Δεν είναι δασκαλος.

Να μην επιτρέψουμε αυτό το έγκλημα να ολοκληρωθεί

Για τα προσφυγόπουλα πρέπει να δημιουργηθεί ειδική κατηγορία στις εισαγωγικές εξετασεις. Δεν ξεκινούν από την ίδια αφετηρία όπως κι οι άλλες ειδικές ομάδες υποψηφίων.

Να σταθούμε πλάι στο παιδί και να απαιτήσουμε να του δοθεί το δικαίωμα της συμμετοχής.

”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””

Μαθητής υποψήφιος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις κινδυνεύει από αυθαιρεσία καθηγητή
Ο Α.Σ. έφτασε στην Ελλάδα ως ασυνόδευτος ανήλικος και ζήτησε άσυλο. Μετά από τρία συνεχόμενα διδακτικά έτη ολοκλήρωσε φέτος τις δευτεροβάθμιες σπουδές του στο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ). Είναι υποψήφιος για τις πανελλαδικές εξετάσεις και σήμερα Τρίτη 15/06/2021 μπήκε στην αίθουσα και άρχισε να γράφει το πρώτο του μάθημα, τα Νέα Ελληνικά. Μετά από λίγη ώρα ο Α.Σ. με εντολή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας απομακρύνθηκε από την αίθουσα, πριν προλάβει να ολοκληρώσει την εξέτασή του. Ο αποκλεισμός του από το δικαίωμα συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις οφείλεται σε μια αυθαίρετη και καταχρηστική βαθμολόγηση που έγινε εις βάρος του από έναν διδάσκοντα στο ΕΠΑΛ απ’ όπου αποφοίτησε ο Α.Σ. 
Ο μαθητής Α.Σ. έχει ήδη αναφέρει στο Συνήγορο του Πολίτη τα περιστατικά και τον κίνδυνο αποκλεισμού του από τις εξετάσεις. Το Υπουργείο Παιδείας και οι αρμόδιες υπηρεσίες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν επίσης ενημερωθεί για το θέμα. Για την υπόθεση αυτή ο μαθητής Α.Σ. προτίθεται ν’ απευθυνθεί και προς τον Επίτροπο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου του Συμβουλίου της Ευρώπης, καθώς και προς κάθε άλλη αρμόδια εθνική ή ευρωπαϊκή δικαστική ή διοικητική αρχή, προς απόδοση της δικαιοσύνης. 
 
Ο Α.Σ. ζήτησε επειγόντως από τις αρχές να του αποδοθεί η βαθμολογία που δικαιούται, και η οποία αυθαίρετα και καταχρηστικά του στερήθηκε από τον καθηγητή του, ώστε να μην αποκλειστεί από τη συμμετοχή του στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Επίσης ζητά τη διερεύνηση των συγκεκριμένων συνθηκών, καθώς και των πραγματικών κινήτρων που οδήγησαν τον καθηγητή στην αυθαίρετη βαθμολόγησή του. Σημειώνουμε ότι η επίδοση του μαθητή Α.Σ. σε όλα τα μαθήματα κυμαίνεται πάνω από το μέσο όρο της τάξης του, ενώ η δραματική απόκλιση της βαθμολογίας του συγκεκριμένου καθηγητή κρίνεται αυθαίρετη, καθώς δεν αντιστοιχεί στην πραγματική επίδοση του μαθητή. 
Οι Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί ως εθελοντές δάσκαλοι στηρίζουμε την προσπάθεια του μαθητή Α.Σ. για μόρφωση, για μια καλύτερη ζωή σε μια ανθρωπιστική κοινωνία. Υποστηρίζουμε κάθε παιδί που προσπαθεί να ενταχθεί στο εκπαιδευτικό μας σύστημα για να “προκόψει στα γράμματα”. Τα ασυνόδευτα ανήλικα αποτελούν την πλέον ευάλωτη ομάδα παιδιών. Ο αποκλεισμός των παιδιών από το αγαθό της εκπαίδευσης τα οδηγεί μοιραία στο κοινωνικό περιθώριο. Όμως σε όλα τα παιδιά του κόσμου αξίζει μια αξιοπρεπής θέση στην κοινωνία. Θα συνεχίσουμε ν’ αγωνιζόμαστε γι’ αυτό. 
Για τους Ανάδοχους Εκπαιδευτικούς (ενδεικτικά)
 [Ακολουθούν υπογραφές αλφαβητικά] 
1. Ανδρεοπούλου Κυριακούλα, φιλόλογος, 1ο ΕΠΑΛ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ 
2. Βογιατζής Βασίλειος, συνταξιούχος καθηγητής φυσικών επιστημών 
3. Γιολδάσης Δημήτρης, φιλόλογος, Ξενώνας Ταγαράδων 
4. Γεωργιλά Χιονία, ΠΕ86 – Πληροφορικής – ΕΠΑ.Λ. Βασιλικών 
5. Δημητρίου Μαρία Δέσποινα, φιλόλογος, ΣΔΕ Προποντίδας 
6. Ελευθεριάδου Μαρία, φιλόλογος 7. Zαρφτζιάν Μαρία-Ελένη, συνταξιούχος καθηγήτρια βιολογίας 
8. Καλομενίδου Όλγα, Πληροφορικός, εσπ. ΕΠΑΛ Ευόσμου 
9. Καλομοίρη Μέλπω, Τεχνολόγος Γεωπόνος, 3ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου 
10. Κεραμειδά Αδαμαντία, μαθηματικός, 16 ΓΕΛ Ξηροκρήνης 
11. Κολοβού – Μήτσιου Φρίντα, συνταξιούχος φιλόλογος 
12. Κονετάς Δημήτρης, ΠΕ86, ΓΕΛ Ελεούσας Ιωαννίνων, 
3ο ΕΠΑΛ Ιωαννίνων 
13. Κωνσταντινέα Σοφία, αγγλικής, ΛΥΚΕΙΟ ΘΟΥΡΙΑΣ 
14. Λάσκος Χρήστος, Οικονομολόγος/Φυσικός, 5ο ΓΕΛ ΘΕσσαλονίκης 
15. Μαυροχαλυβίδης Γιώργος, ΠΕ86 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΓΕΛ ΣΤΑΥΡΟΥ 
16. Μήτσιου Ελένη, ΠΕ81 Λαγκαδάς 
17. Μιχαλάτου Γερασιμίνα, Φιλόλογος, 2o ΓΕΛ ΜΙΚΡΑΣ 
18. Μπάνος Βασίλης, συνταξιούχος πληροφορικός 
19. Παπαδανιήλ Εύη, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΣ 
20. Παπαδόπουλος Δημήτριος, φιλόλογος, ΓΕΛ Χορτιάτη 
21. Παπαδοπούλου Φωτεινή, αγγλικής, ΕΠΑΛ Αμπελοκήπων 
22. Πάτκου Ευδοξία, Πληροφορικός/Φυσικός, 1ο Γυμνάσιο Πυλαίας 
23. Σαμανίδης Νίκος, Μαθηματικός, Εσπ. ΕΠΑΛ Ευόσμου 
24. Συκιώτου Μαριάνθη, Χημικός 
25. Τζινούδης Δημήτριος, φιλόλογος 
26. Tσακίρη Άννα, ΕΠΑΛ Πολυγύρου 
—————
*Σημείωση: Η ταυτότητα όλων των αναφερόμενων / εμπλεκόμενων προσώπων είναι στη διάθεση των Ανάδοχων Εκπαιδευτικών και κάθε αρμόδιου, εφόσον αυτό ζητηθεί.  
 Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί
 Εθελοντική ομάδα για τη στήριξη της σχολικής φοίτησης 
Τηλ. Επικοινωνίας: 6973792732, 6973407641