Το κράξιμο που έχει φάει (και συγγνώμη για την έκφραση) το Open στα social media, τις τελευταίες εβδομάδες, είναι, πραγματικά, αξιοσημείωτο. Με αφορμή τον πόλεμο στην Ουκρανία, το κατηγορούν ως φιλορωσικό κανάλι. Σας το λέω ευθύς εξαρχής και πριν συνεχίσουμε: γράφουν ανοησίες. Μεγάλες ανοησίες.
Social media είναι αυτά, θα πείτε, τι παραξενεύεσαι; Ενα δίκιο το έχετε. Βέβαια, την ίδια ανοησία έγραψε στο Twitter και ο Αντώνης Καρακούσης, ναι, ο διευθυντής της εφημερίδας «Το Βήμα»: «Η επί 24ώρου βάσεως απροκάλυπτη φιλορωσική προπαγάνδα και δικαιολόγηση της εισβολής του Πούτιν στην Ουκρανία από το ΟPEN TV δεν έχει προηγούμενο! Οι επιτελείς του δραστηριοποιούμενου στην Ελλάδα ρώσου ολιγάρχη Ιβάν Σαββίδη ούτε τα προσχήματα δεν κρατούν..». Πραγματικά απορώ: αν έχεις κάτσει να παρακολουθήσεις μία ή δυο ώρες από το Open αυτές τις μέρες, δεν σας λέω περισσότερο, καταλαβαίνεις αμέσως αν το κανάλι κάνει φιλορωσική προπαγάνδα ή όχι. Εντάξει, ο κ. Καρακούσης είναι διευθυντής σε μία εφημερίδα που ανήκει σε αντίπαλο, με το Open, δημοσιογραφικό συγκρότημα, αλλά καλό είναι πριν ανεβάσει οτιδήποτε, να έχει λάβει πρώτα προσωπική γνώση ο ίδιος. Γιατί φίλος ο Βαγγέλης Μαρινάκης, φίλτατη όμως και η αλήθεια. Και κάποιος που γράφει για «επί 24ώρου βάσεως απροκάλυπτη φιλορωσική προπαγάνδα» είναι τσακωμένος με την αλήθεια.
Το Open μετατράπηκε από την αρχή του πολέμου σε 24ωρο ειδησεογραφικό κανάλι, κάτι σαν ελληνικό CNN για να καταλάβετε, παρουσιάζοντας συνεχώς ειδήσεις από τον πόλεμο. Το μεγάλο του ατού ήταν, είναι δηλαδή ακόμα, οι ανταποκριτές του. Οι ανταποκριτές του στις πιο σημαντικές, για τον πόλεμο, πόλεις. Θανάσης Αυγερινός στο Ροστόφ για τις ειδήσεις από τη Ρωσία, Μιχάλης Ιγνατίου στην Ουάσινγκτον για τον αμερικανικό παράγοντα, Παντελής Βαλασόπουλος στο Βερολίνο για τη Γερμανία, Μαρία Αρώνη στις Βρυξέλλες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, Μαρία Ζαχαράκη στην Κωνσταντινούπολη του… απομονωμένου Ερντογάν. Είχε, επίσης, τον πρώτο απεσταλμένο στον Κίεβο, τον Χρήστο Νικολαΐδη, οπότε ξεχώρισε κατευθείαν από τα υπόλοιπα ελληνικά κανάλια.
Τι κάνει το Open, λοιπόν; Παρουσιάζει ειδήσεις και ρεπορτάζ από τον πόλεμο. Πολύ ρεπορτάζ θα έλεγα. Από παντού. Και αυτό το έβλεπες. Αν είναι φιλορωσικό; Το αντίθετο μάλλον. Από τη στιγμή που παρουσιάζει τον πόλεμο όπως ακριβώς συμβαίνει, με την εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία να σου δημιουργεί απεχθή συναισθήματα για τον Πούτιν, μάλλον με αντιρωσικό κανάλι μοιάζει περισσότερο. Οταν δείχνεις σε 24ωρο τα πάθη του ουκρανικού λαού, πώς είναι δυνατόν να είσαι φιλορώσος;
Παρακολούθησα εκτενώς το Open, όπως και τα άλλα κανάλια, αυτές τις μέρες. Δεν είναι πολιτικό το θέμα, δεν αφορά τον κ. Μητσοτάκη π.χ. ή τη λίστα Πέτσα. Δεν είναι θέμα Αλαφούζου, Σαββίδη ή Μαρινάκη. Δεν είναι κομματικό, δεν είναι εθνικό. Είναι αμιγώς δημοσιογραφικό και, δυστυχώς ή ευτυχώς, το Open τα πηγαίνει εξαιρετικά αυτές τις μέρες.
Πήγε λίγο να προβοκάρει την εικόνα του καναλιού ένα tweet της ρωσικής πρεσβείας στη χώρα μας, που προέτρεπε τους Ελληνες τηλεθεατές να παρακολουθούν το Open, αν αναζητούν «κάτι διαφορετικό από ψευδή προπαγάνδα για την κατάσταση στην Ουκρανία». Δεν χρειαζόταν καμία ρωσική «βοήθεια» το Open, κακό του έκανε περισσότερο. Αν και αυτοί που χειρίζονται το twitter της ρωσικής πρεσβείας «τα έχουν κάνει θάλασσα», τις τελευταίες ημέρες.
▶ Οι ειδήσεις του Open στο Νο 1
Το κοινό, πάντως, είδε τη διαφορά, παρακολούθησε το κανάλι κι έκρινε πως γίνεται καλή δουλειά εκεί. Ανέβασε, λοιπόν, το κεντρικό δελτίο του Open, στο δυναμικό κοινό, στην πρώτη θέση. Από 6ο που ήταν πριν από τον πόλεμο!
Δείτε τους δύο πίνακες των ειδήσεων, τώρα και πριν την Ουκρανία, και κάντε μόνοι σας τη σύγκριση.
8 Μαρτίου
1. OPEN (Πόπη Τσαπανίδου): 13,7%
2. ΑΝΤ1 (Νίκος Χατζηνικολάου): 12,3%
3. MEGA (Ράνια Τζίμα): 9,9%
4. STAR (Μάρα Ζαχαρέα): 9,5%
5. ALPHA (Αντώνης Σρόιτερ): 9,3%
6. ΣΚΑΪ (Σία Κοσιώνη): 6,2%
7. ΕΡΤ1 (Αντριάνα Παρασκευοπούλου): 2,7%
23 Φεβρουαρίου
1. MEGA (Ράνια Τζίμα): 13,5%
2. ALPHA (Αντώνης Σρόιτερ): 13,0%
3. STAR (Μάρα Ζαχαρέα): 12,1%
4. ΣΚΑΪ (Σία Κοσιώνη): 10,7%
5. ΑΝΤ1 (Νίκος Χατζηνικολάου): 10,1%
6. OPEN (Πόπη Τσαπανίδου): 8,2%
7. ΕΡΤ1 (Αντριάνα Παρασκευοπούλου): 3,4%
Αλλά και συνολικά, όχι μόνο στις ειδήσεις του, το Open πάει καλά. Για πρώτη φορά από τότε που βγήκε στον αέρα ξεπέρασε σε μέσο όρο, στα εβδομαδιαία νούμερα, το 10%! Καταλαβαίνετε τώρα γιατί θυμώνουν οι αντίπαλοί του;