Πέθανε χτες ο Ντέσμοντ Τούτου, επίσκοπος του Κέιπ Τάουν, για πολλά χρόνια επικεφαλής της Αγγλικανικής εκκλησίας στην Νότια Αφρική και ο πιο γνωστός διεθνώς Προτεστάντης κληρικός.
Ο Τούτου αντιπροσώπευε την ηθική αντίσταση στο απάνθρωπο σύστημα διακρίσεων απαρτχάιντ που είχε επιβάλει η λευκή μειονότητα στη μαύρη πλειονότητα. Υποστήριξε την επιβολή κυρώσεων κατά της Νότιας Αφρικής και την αντίσταση κατά του καθεστώτος και υπερασπίστηκε τους αγωνιστές στα δικαστήρια του απαρτχάιντ παρ’ ότι δεν ήταν υπέρ την ένοπλης βίας.
Μιλούσε απλά, με πάθος και συγκίνηση και μετάφραζε τις αξίες του Χριστιανισμού σε ηθικά οικουμενικές παραινέσεις. Ο Τούτου ήταν μαζί με τον Νέλσον Μαντέλα σύμβολο της ηθικής και της αντίστασης στο δαιμονικό κακό του απαρτχάιντ.
Έγινε πρωτεργάτης της πολυεθνικής και πολυπολιτισμικής κοινωνίας μετά το τέλος του απαρτχάιντ και επινόησε τον όρο «έθνος του ουράνιου τόξου» που την περιγράφει. Ήταν πρόεδρος της «Επιτροπής Αλήθειας και Συμφιλίωσης» (Truth and Reconciliation Commission), στην οποία κατέθεσαν με αποτροπιαστικές λεπτομέρειες τα θύματα και ορισμένοι υπεύθυνοι των βασανιστηρίων και των διακρίσεων οδηγώντας στην περιορισμένη συμφιλίωση που επέτρεψε στο μεγάλο αυτό έθνος να επιζήσει κουβαλώντας μέσα του το τραύμα.
Άκουσα τον Τούτου να μιλάει στο Λονδίνο. Με το ήπιο καθαρό του λόγο και το χιούμορ του συνδύαζε την πολιτική ένταξη στη δικαιοσύνη και την αγιότητα ενός ηθικού χριστιανισμού, μιας ανθρωπιάς που βάζει την ισότητα πάνω από δόγματα και είδωλα.
Στο χθεσινό του κήρυγμα, ο Μητροπολίτης Πειραιά Σεραφείμ, αφού ευχαριστεί τον Βαγγέλη Μαρινάκη γιατί μετέδωσε το Mega τη λειτουργία των Χριστουγέννων, προχωράει σε ένα λίβελο κατά του φίλου Ηλία Μόσιαλου με αφορμή τη γελοιογραφία για τα Χριστούγεννα και τους αρνητές του Covid-19: «Οι βλασφημίες του δεν είναι τίποτε άλλο παρά κοάσματα δαιμόνων. Οι δαίμονες μόνο σκέπτονται και καθυβρίζουν έτσι το σωτηριώδες έργο του Σωτήρος και Λυτρωτού…μόνον άφρονες και μόνο δαιμονιοκατεχόμενοι μπορούν να ψελλίσουν τέτοιες ανοησίες».
O κ. Μόσιαλος «κάτω από το προσωπείο της ευγένειας και του καθωσπρεπισμού κρύβει δυστυχώς ένα πρόσωπο ρατσισμού και φασισμού, διότι όταν προσβάλλεις την πίστη του άλλου προσβάλλεις το οντολογικό του θεμέλιο». Και τελειώνει λέγοντας ότι μια και ο Κύριος δεν έχει ανάγκη την δική μας υπεράσπιση, εμείς «διαμαρτυρόμεθα ευπρεπώς».
Προτρέπει ο Σεραφείμ άλλους να διαμαρτυρηθούν «απρεπώς»; Ας θυμηθούμε την αντίδραση στα Δανέζικα σκίτσα του Μωάμεθ ή την επίθεση στο Charlie Hebdo.
Το άρθρο αναρτήθηκε στην προσωπική σελίδα του Κ. Δουζίνα στο Facebook