Αραιά και πού τη βλέπουμε ακόμα την προειδοποιητική πινακιδούλα: «Μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου ουδέν λάθος αναγνωρίζεται». Οποιος κι αν λάθεψε, ο ταμίας ή ο πελάτης, ο κύκλος έκλεισε και δεν ξανανοίγει. Τις τελευταίες ημέρες, και ενώ η οικουμένη δοκιμάζεται από τον κορωνοϊό, εδώ ορισμένοι αξιωματούχοι της Εκκλησίας, της πολιτικής και της ιατρικής έσπευσαν να γράψουν άλλο μήνυμα πάνω στην πινακιδούλα: «Μετά την απομάκρυνση εκ του άμβωνος ή εκ της κάμερας ουδέν λάθος αναγνωρίζεται. Το κρίμα στον λαιμό σας». Οπου το λάθος το κάνει πια αποκλειστικά ο «ταμίας», ο οιονεί γιατρός που γνωματεύει σαν αυθεντία μπροστά σε κάμερα ή από τον άμβωνα. Ενα λάθος μάλιστα, με το οποίο ο κύκλος ενδέχεται να ξανανοίξει αμέτρητες φορές: ο φαύλος κύκλος της μετάδοσης του ιού.
Ενώ λοιπόν ο εσώκλειστος Πάπας απευθύνει διαδικτυακά το μήνυμά του, η δε Καθολική Εκκλησία διακόπτει τις λειτουργίες και αναβάλλει γάμους και κηδείες· ενώ η Μέκκα κλείνει· ενώ η ορθόδοξη ρουμανική Εκκλησία καλεί τους χριστιανούς να κοινωνούν με δικό τους κουταλάκι, εδώ βουλευτές μιλούν σαν θεολόγοι (η κ. Ελενα Ράπτη της Ν.Δ., που δήλωσε ότι θα συνεχίσει να κοινωνεί, αφού «για τους πιστούς η Θεία Κοινωνία είναι σώμα και αίμα Χριστού») ή δρουν σαν κομπογιαννίτες, όπως ο «Λυσίαρχος» Κυρ. Βελόπουλος, που έβγαλε στο τηλεπαζάρι «αντιβιοτικές» αλοιφές. Επιπλέον, ευρέως γνωστοί λοιμωξιολόγοι αποφαίνονται σαν ιερωμένοι, όπως η κ. Ελένη Γιαμαρέλλου, η οποία δήλωσε πως «όσοι θέλουν να κοινωνήσουν, δεν πρέπει να φοβούνται ότι από τη Θεία Κοινωνία μπορεί να μεταδοθεί ποτέ μικρόβιο»· «υποτάσσουν έτσι την επιστημονική αλήθεια στις προσωπικές θρησκευτικές τους πεποιθήσεις», κατά την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών. Τέλος, άλλοι ιερωμένοι εμφανίζονται σαν ιστοριογράφοι της ιατρικής (λ.χ. ο ιερέας Στυλιανός Καρπαθίου, που είπε πως «ο Χριστός δεν υπήρξε ποτέ φορέας μικροβίων») και άλλοι σαν γιατροί, όπως ο μητροπολίτης Πατρών, βέβαιος πως «η ίαση επιτυγχάνεται διά της μετοχής μας στο Ποτήριο της Ζωής». Αλλοι πάλι δίνουν κάποια επιστημονικοφάνεια στα λόγια τους, επικαλούμενοι την αντιμικροβιακή αλκοόλη που περιέχει η Θεία Ευχαριστία.
Είναι φυσικό για την Ιερά Σύνοδο να μην υποτάσσει τις δογματικές αλήθειες της στα πορίσματα της επιστήμης. Αυτή η «φυσικότητα», όμως, δεν είναι υποχρεωτικό να ισχύει και για την πολιτεία. Στα ζητήματα της υγείας άλλη είναι η προτεραιότητα, όχι το κομματικό κόστος.