ΤΑ ΜΠΛΟΚΙΑ

Ειδήσεις και αναλύσεις από τη Λέσβο και την Ελλάδα με αριστερή ματιά!

Απόψεις Δεύτερο Θέμα

Στηρίζουμε τ΄αγόρι το μοιραίο

Όταν στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου ειρωνευόμασταν την κυρία Μαρέβα για το ταξίδι της στη Καλαμάτα, δεν φανταζόμασταν ότι η δικαίωση της θα ερχόταν τόσο σύντομα. Ρωτούσαμε δήθεν «αθώα» και «καλοπροαίρετα», «αφού απαγορεύονται οι μετακινήσεις από νομό σε νομό πως έγινε η μετακίνηση της κυρίας Γκραμπόφσκι στην Καλαμάτα;» Κι όλα αυτά με αφορμή την επίσκεψη της, μαζί με την καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Christian Dior Μαρία Γκράτσια Κιούρι, στο μουσείο όπου στεγάζεται  η Συλλογή Ελληνικών Ενδυμασιών «Βικτωρία Γ. Καρέλια» 

Και απάντησαν στα κακοπροαίρετα  σχόλια μας συνεργάτες του πρωθυπουργού: 

«…Οφείλουμε να σημειώσουμε λοιπόν ότι η κ. Μαρέβα Γκραμπόφσκι Μητσοτάκη δεν πήγε στην Καλαμάτα για εκδρομή, αλλά κατόπιν της προβλεπόμενης έγγραφης άδειας από την Πολιτική Προστασία…»

Και ο πανταχού παρών  Άδωνης Γεωργιάδης συμπλήρωσε: «…Χθες προσέφερε υπηρεσία στην Ελλάδα, διότι αν ο Οίκος Dior πράγματι συμπεριλάβει αυτά τα χειροτεχνήματα με αναφορά σε μας, η διαφήμιση θα είναι τεράστια…». 

Και πριν αλέκτωρ φωνήσαι, η κυρία Μαρέβα δικαιώθηκε: O οίκος Christian Dior μπορεί να μην επέλεξε να λανσάρει κοσμήματα εμπνευσμένα από την ελληνικά παράδοση, αλλά επέλεξε την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα, για την φωτογράφιση των μοντέλων του. Έτσι θα επαναληφθεί και θα αναβιώσει η ιστορική φωτογράφιση του Οίκου, με τα μοντέλα της τότε εποχής που είχε γίνει το 1951. Είναι βέβαιο ότι η επιρροή της κυρίας Μαρέβας και το ταξίδι της στην Καλαμάτα, έπαιξε τεράστιο ρόλο ώστε ο οίκος Christian Dior να προτιμήσει και να επιλέξει τον Παρθενώνα. Ώστε να τον αναδείξει και να τον κάνει γνωστό μέσω των κολεξιόν του παγκοσμίως. Η αλήθεια είναι ότι τελευταία ο Παρθενώνας είχε πέσει κάπως στην αφάνεια και κάτι έπρεπε να γίνει για να ξεκολλήσει. Ευτυχώς ο οίκος Christian Dior αντί για τα παραδοσιακά ελληνικά κοσμήματα αποφάσισε ν’ ασχοληθεί μαζί του.  

Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο  έδωσε το «πράσινο φως» για τη φωτογράφηση. Το σκεπτικό του ήταν ότι μέσω των εικόνων που θα ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο, θα φανεί η αναστηλωτική πρόοδος που έχει γίνει στο μνημείο τα χρόνια που μεσολάβησαν από τη δεκαετία του 50. Φανταζόμαστε ότι θα φανεί και ο νέος υπερσύγχρονος ασφαλτοστρωμένος αυτοκινητόδρομος που διασχίζει τον Ιερό Βράχο, έργο της κυρίας Μενδώνη. Είναι ευχής έργον που η κυρία Μενδώνη ασφαλτόστρωσε την Ακρόπολη και έτσι τα μοντέλα της Dior θα περπατούν σε σταθερό έδαφος και θα κινούνται άνετα, αντί να κινδυνεύουν να στραβοπατήσουν και να τσακιστούν στα κακοτράχαλα πετρώδη εδάφη. 

Επίσης, εξαιρετική ιδέα θα ήταν εκτός από τα κορίτσια του οίκου Dior, να φωτογραφηθούν πάνω στο βράχο της Ακρόπολης οι πρωταγωνιστές της  πολιτιστικής αναζωογόνησης και αναγέννησης των τελευταίων δύο ετών: «T’αγόρι το μοιραίο» που λέει ο Μιθριδάτης, μετά της συζύγου  Μαρέβας, η υπουργός ασφαλτόστρωσης κυρία Μενδώνη, ο καλλιτεχνικός διευθυντής κύριος Λιγνάδης, η Αλμοντοβαρική φυσιογνωμία Μένιος Φουρθιώτης, ο εθνικός μας ορθογραφικός λεξικός κύριος Μπαμπινιώτης, ο «βωβός» ΑΡΚΑΣ, η κυρία Αρβελέρ εκ Παρισίων, ο παντός καιρού Διονύσης Σαββόπουλος και τιμής ένεκεν και επαξίως ο κύριος Ιωάννης Πρετεντέριος.  

Είναι βέβαιο ότι μια τέτοια φωτογραφία πραγματικά θα αναδείκνυε το μεγαλείο της Ακροπόλεως, και διαχρονικά του Ελληνικού πολιτισμού. Θα σηματοδοτούσε επίσης και θα σημάδευε τα διακόσια χρόνια από την έναρξη της ελληνικής επανάστασης του 1821 και γενικώς θα μας έκανε όλους περήφανους. 

Όλους εμάς που πιστέψαμε «στ’αγόρι το μοιραίο», το ψηφίσαμε το 2019 και μέσω της ALCO, της Metron Analysis, της Kapa Research  συνεχώς επιβεβαιώνουμε την προτίμηση μας και την υποστήριξη μας σ’ Αυτόν. Και ετοιμαζόμαστε να το ξαναψηφίσουμε, ώστε να το έχουμε κοντά μας αρχηγό και ηγέτη τουλάχιστον έως το 2025.
Εάν μέχρι τότε υπάρχει ΕΛΛΑΣ και δεν υπάρχει μόνον ΕΛ.ΑΣ…