ΤΑ ΜΠΛΟΚΙΑ

Ειδήσεις και αναλύσεις από τη Λέσβο και την Ελλάδα με αριστερή ματιά!

Απόψεις Δεύτερο Θέμα

«Υπέρ μεταδόσεως του κορωνοϊού ημών»

Στήλη: Σε ταληράκια – Όχι ok. Αυτό με την Εκκλησία πρέπει να το ξαναδούμε. Γιατί δεν αρκεί που κατάφεραν να επιβάλουν κανόνες με μία εβδομάδα καθυστέρηση. Έχει και ιδεολογικό ζουμί το θέμα. Διότι ισχυρίστηκαν ότι ο κορωνοϊός δεν κολλάει με τη θεία μετάληψη αν πιστεύεις πραγματικά.

Πράγμα που θεολογικά μπάζει από εκατό μεριές. Αν πιστεύεις πραγματικά, γιατί να είσαι ασφαλής μόνο από τη θεία λειτουργία και όχι από όλα τα άλλα γύρω σου;

Όχι, το λέμε διότι οι άγιοι πατέρες, μπαίνοντας στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο, θερμομετρήθηκαν. Μην τυχόν γίνει καμιά στραβή και κολλήσουν ο ένας τον άλλον. Άρα δεν έχουν και τόση εμπιστοσύνη στην προστασία που τους παρέχει η πίστη τους.

Και κάλεσαν και τον Τσιόδρα. Αν τους προστατεύει η πίστη, σε τι επίπεδο να συζητήσουν με τον Τσιόδρα;

Δεύτερον, ήταν εξαιρετικά μεγάλη η διάρκεια της συζήτησης για το τι ακριβώς θα κάνουν. Γεγονός που δείχνει ότι έχουν τεράστιες εσωτερικές αντιπαραθέσεις σχετικά με αυτή την υπόθεση. Και αυτό είναι ανησυχητικό.

Και τι αποφάσισαν; Πρώτον, να συστήσουν στους ηλικιωμένους να παραμείνουν στα σπίτια τους. Πάλι καλά.

Δεύτερον, η κυριακάτικη λειτουργία να κρατάει μία ώρα, δηλαδή από τις 7 μέχρι τις 8. Ναι, τι;

Και κουβέντα για τη θεία κοινωνία, έτσι;

Τα μυστήρια, γάμοι, βαπτίσεις, κηδείες κ.λπ., μόνο με τους απολύτως απαραίτητους.

Ευχαρίστησαν επίσης την Πολιτεία που δεν ήταν ιδιαιτέρως πιεστική μαζί τους και δήλωσαν ότι, αν στο μέλλον προκύψει η ανάγκη πρόσθετων μέτρων, θα το επανεξετάσουν. Καλοσύνη τους.

Βασικά πέταξαν το μπαλάκι στους πιστούς.

Τουλάχιστον έκαναν πίσω από την άποψη ότι στην Εκκλησία δεν κολλάς τίποτα και συνεχίζουμε κανονικά, δουλειά σας και δουλειά μας.

Τι είναι όλα αυτά επί της ουσίας; Απλώς σύνθεση. Προσπαθούν να πάρουν μέτρα και ταυτοχρόνως να μη συμμορφωθούν με αυτά.

Διότι προφανώς οι μισοί ήταν εναντίον κάθε μέτρου και οι άλλοι μισοί ήταν υπέρ.

Το έχουμε πει: Η συζήτηση δεν είναι για την επιδημία. Η συζήτηση είναι για το ποιος έχει το πάνω χέρι. Η Εκκλησία ή η Πολιτεία;

Στο πλαίσιο αυτό, να παρατηρήσουμε το εξής: οι τύποι δεν δέχτηκαν να κάνουν ούτε την υποχώρηση να κοινωνούν με κουταλάκια μίας χρήσεως.

Μια απόφαση ήταν. Υποθέτουμε ότι αν εξηγούσαν στον Θεό για ποιον λόγο το κάνουν, θα το καταλάβαινε.

Οι Σαουδάραβες έκλεισαν τη Μέκκα. Και οι Ιρανοί τα τζαμιά. Που δεν τους λες και χαλαρούς σε θρησκευτικά θέματα.

Το Βατικανό επίσης.

Να ανοίξουμε μια παρένθεση εδώ; Το Βατικανό εδώ και πολλές δεκαετίες έχει αποφασίσει ότι οι Έλληνες καθολικοί θα λένε το Πιστεύω όπως οι ορθόδοξοι και θα γιορτάζουν το Πάσχα μαζί με τους ορθόδοξους για να μη διχάζονται οι τοπικές κοινωνίες.

ΑΥΤΟ είναι υποχώρηση σε θέματα αρχών και ταυτότητας. Όχι το να πεις ότι για ένα μήνα δεν θα κοινωνήσουμε από το ίδιο κουτάλι.

Αλλά το ζήτημα είναι σοβαρότερο. Είναι ότι η Εκκλησία θεωρεί ότι έχει καβαλήσει την Πολιτεία σαν γαϊδουράκι και αν δεχτεί οποιαδήποτε υπόδειξη από την Πολιτεία, θα χαλάσει αυτή η υπέροχη σχέση.

Αυτό περίπου λέει ο Άδωνις, αν διαβάσει κανείς κάτω από τις γραμμές των παραληρημάτων του: η Εκκλησία έχει δικαίωμα να συμμορφωθεί ή να μη συμμορφωθεί στα μέτρα, ο πρωθυπουργός έχει δικαίωμα να υποδείξει στην Εκκλησία να συμμορφωθεί, αρκεί να το κάνει ευγενικά, αλλά σ’ εμάς τους άπιστους δεν πέφτει λόγος, ό,τι γουστάρουν θα κάνουν.

Τι, επειδή έχει πανδημία; Και το 1350 είχε.

Τελικά ο πρωθυπουργός βρήκε τη λύση: έβαλε την Κεραμέως να πει ότι αναστέλλονται οι θρησκευτικές εκδηλώσεις κάθε θρησκείας και κάθε δόγματος.

Έτσι ώστε να μην το πάρουν πολύ προσωπικά οι παπάδες. Αφού τα μέτρα επιβάλλονται στους ινδουιστές και στους βουδιστές και στους ζωροαστριστές, τι να κάνουμε τώρα; Να εξαιρέσωμεν την Εκκλησίαν μας; Θα παρεξηγηθώμεν.

Και μετά ο Μητσοτάκης έδωσε και διαρροή στις ιστοσελίδες του για το πόσο μάγκας είναι.

Λογικό. Αλλά έπρεπε να γίνει πριν από δέκα ημέρες. Δεν γίνεται να λέμε όλοι ότι πρέπει να καθίσουμε σπίτι και η Εκκλησία να συνεχίζει τον δικό της χαβά επειδή δεν τολμάει κανείς να της μιλήσει…

Ούτε να συλλαμβάνεται ο άλλος που άνοιξε παρανόμως το καφενείο του και η Εκκλησία να λέει: δεν πειράζει, παιδιά, εγώ συνεχίζω, μην ασχολείστε μαζί μου.

Όταν τελειώσει όλο αυτό, μαζί με το κοινωνικό κράτος, να δούμε και κάτι για τις σχέσεις Εκκλησίας – Πολιτείας.

Ο σχολαστικός