Μπορεί να έχει «κανονικοποιηθεί» η βία ενστόλων χούλιγκαν που στέλνει πολίτες στο νοσοκομείο, μπορεί οι ειδήσεις για τη βίαιη καταστολή κινητοποιήσεων να είναι αναμενόμενες, μπορεί μία αγκωνιά στο πρόσωπο να είναι πταίσμα μπροστά σε σφαίρες η σπασμένα άκρα, αλλά όπως και να το κάνουμε, το να βγαίνει δημόσια μία εκλεγμένη εκπρόσωπος των πολιτών στο Κοινοβούλιο χτυπημένη από χέρι «οργάνου της τάξης», δεν είναι φυσιολογικό σε μία χώρα που θέλει να λέγεται δημοκρατική. Όπως της είπε και ο αστυνομικός, «δεν τον νοιάζει» η θέση της, ίσως ο θεσμός γενικότερα. Κάτι ανάλογο είχε καταγγείλει και ο Γιάνης Βαρουφάκης για τη συγκέντρωση του Εφετείου, την ημέρα της καταδίκης της Χρυσής Αυγής. «Αφού άρχισαν τα δακρυγόνα, περιτριγυρισμένος από ανθρώπους που δεν μπορούσαν να αναπνεύσουν αποφάνθηκα σε άνδρα των ΜΑΤ: “Μην ρίχνετε άλλο, να απομακρυνθούν οι μεγαλύτεροι’. ‘Αντε γ…” μου απαντά. Του είπα ότι είμαι βουλευτής. “Άλλος ένας λόγος να σε γ… αρχ…” μου απαντά». Ενώ λίγες εβδομάδες αργότερα, την ημέρα των κινητοποιήσεων του Πολυτεχνείου, προπηλακισμούς είχε δεχθεί ο βουλευτής του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης, με αστυνομικούς να του σκίζουν το πουκάμισο.

Όπως έλεγε και ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, που από τη σιωπή του καταλαβαίνουμε ότι δύσκολα θα πάρει τηλέφωνο την κ.Απατζίδη να τη «στηρίξει ανθρώπινα» και δεν έχει διατάξει ούτε ΕΔΕ ενώ γράφονται αυτές οι γραμμές, είναι ένα μήνυμα συμβολικό. Σκεφτείτε απλά των ΜΑΤατζή και τη διμοιρία του. Τη Δευτέρα χτύπησαν πολίτες και μία εκπρόσωπό τους, την Τρίτη δεν λαμβάνουν ούτε «επίπληξη». Σιωπή και «τα κάναμε όλα σωστά» από τους ανωτέρους τους. Τι τους κρατάει για να χτυπήσουν το ίδιο και χειρότερα την επόμενη φορά; Μπορούν να κάνουν και τη φιγούρα τους μεταξύ τους και αλίμονο στον οποιονδήποτε βρεθεί στο διάβα τους. «Δεν τους νοιάζει» ποιος και ποια.

Έχουμε καταλάβει πόσο ψηλά τοποθετεί η κυβέρνηση την εξουσία του γκλοπ και του ξύλου. Από χθες, ελλείψει κάποιας αντίδρασης, καταλαβαίνουμε το πώς αυτή η εξουσία τοποθετείται και πάνω από το βουλευτικό αξίωμα. Τα τραύματα πολιτών, επωνύμων και μη όμως, είναι όλης της κοινωνίας.