Αμμουδιά Ερεσού: Σαν να μην έφτανε η καταστροφή του ανατολικού της τμήματος της από την διάβρωση, ήρθε τώρα και η προκλητικά ακατανόητη χάραξη των 3 γραμμών του Αιγιαλού στο δυτικό για να εκχωρήσει στο τσιμέντωμα 27 στρέμματα παρθένας Αμμουδιάς (Εφημ. τ. Κυβ. τ.Δ΄, Αρ. Φύλλου 36, από 14.2.2012) ολοκληρώνοντας την καταστροφή της πιο όμορφης λεσβιακής Αμμουδιάς!
Κι όλα αυτά εντός ζώνης NATURA!
Η Εφημ. της Κυβ. από 14.2.2012 ( τ. Δ΄, ΑΦ. 36) δημοσίευσε χάρτη που έκανε η Επιτροπή του Αρθρου 3 (Ν. 2971/2001) με την χάραξη των Γραμμών του Αιγιαλού στο δυτικό τμήμα ονόματι «Αφεντέλλη» της Αμμουδιάς της Ερεσού (Σκάλας) που αρχίζει από εκεί που τελειώνει ο συμπαγής ιστός του παραθαλάσσιου Οικισμού, και τελειώνει στο βουνό Άγιος Ηλίας στο δυτικό άκρο της. Ο χάρτης βασίζεται σε δύο τοπογραφικές Πινακίδες του 2004 που επικαιροποιήθηκαν στις 10-10-2011 από την ΚΕΔ, όπως ρητά αναφέρεται στην ΕΤΚ της 14.2.2012.
Τις δύο αυτές Πινακίδες τοποθετήσαμε ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΑ με την βοήθεια του GOOGLE EARTH, επάνω σε δορυφορική φωτογραφία του προγράμματος GOOGLE EARTH και προέκυψε η συνημμένη απεικόνιση χάρτη, προκειμένου να δούμε που περίπου πέφτει η κόκκινη γραμμή του Αιγιαλού, σε σχέση με την θάλασσα στην πραγματική φύση σύμφωνα με τα σχέδια (2 πινακίδες) που δημοσιεύτηκαν στην Εφημ. τ. Κυβ. της 14.2.2012.
Για να βεβαιωθούμε ότι η τοποθέτηση των 3 γραμμών κόκκινης, κίτρινης και μπλε είναι –κατά το δυνατόν για ερασιτεχνική δουλειά- στην ίδια θέση που έχουν οι πινακίδες, τραβήξαμε τα δύο μωβ ευθύγραμμα τμήματα: ένα μπροστά στο ΑΙΟΛΙΑΝ και ένα κοντά στον οικισμό από σταθερά σημεία που υπάρχουν και στις πινακίδες, και βρήκαμε τα ίδια μέτρα 137,7 & 45,5 αντίστοιχα: τόσο επάνω στις πινακίδες όσο και με το GOOGLE EARTH που έχει την δυνατότητα να σου δίνει σε μια αεροφωτογραφία πόσο απέχουν δύο σημεία της επιφανείας της γης.
Το ίδιο συνέβη και με την απόσταση των 12,2 μ. από την κόκκινη γραμμή που απέχει ο αυλότοιχος του τελευταίου νόμιμα χτισμένου σπιτιού (του συμπαγούς οικισμού) που είναι χτισμένο επί της Αμμουδιάς. Ο αυλότοιχος αυτός γκρεμίζεται από την μανία της νοτιάς σχεδόν κάθε 2-3 χρόνια. Άρα η κόκκινη γραμμή θα πρέπει να μπει σύρριζα με τον αυλότοιχο.
Γιατί πρέπει να ανακληθούν και να ξαναχαραχθούν –τοποθετούμενες πιο πάνω στην ξηρά- 3 οι γραμμές του Αιγιαλού που υπάρχουν στην ΕΤΚ της 14.2.2012:
- Η κόκκινη γραμμή έχει τοποθετηθεί σε μέτωπο που το μεγαλύτερο μέρος του χειμώνα με τις ερεσιώτικες νοτιές σκεπάζεται από μικρών αναβάσεων κύματα της θάλασσας (όχι «μεγαλυτέρων και συνήθων» όπως είναι η διατύπωση του Νόμου). Τούτο ισχύει τόσο στην αρχή της χάραξης, με τον πιο πάνω αυλότοιχο που γκρεμίζεται, όσο και μπροστά στο ΑΙΟΛΙΑΝ, όπου τοποθετείται στα 137,7 μέτρα από την πύλη του ΑΙΟΛΙΑΝ, ενώ το κύμα τον χειμώνα απέχει 107 μέτρα από αυτήν!
- Η «κίτρινη γραμμή της παραλίας» ενώ στην αρχή της χάραξης η Παραλία είναι ζώνη πλάτους 10 μέτρων, κάτι που είναι λογικό για μια αμμουδιά πλάτους 40 μέτρων, μπροστά στο ΑΙΟΛΙΑΝ που το πλάτος της Αμμουδιάς τριπλασιάζεται θα μπορούσε το πλάτος της Παραλίας να αγγίξει το όριο του Νόμου 2971/2001, δηλαδή τα 50 μέτρα ώστε να μεγιστοποιηθεί η ελεύθερη Αμμουδιά για το κοινό.
- Η μπλέ γραμμή του Παλαιού Αιγιαλού (που, όπως είναι λογικό, είναι το μέτωπο των καλλιεργήσιμων επιφανειών οριοθετουμένων όπως σε όλα τα παραθαλάσσια μέρη από τον σχετικό αγροτικό δρόμο), θα έπρεπε να ακολουθήσει τις μπλε βούλες του συνημμένου ΧΑΡΤΗ, για να συνεχίσει κατά μήκος του αγροτικού δρόμου, και όχι να κάνει τα καραγκιοζιλίκια αυτά της ΕΤΚ της 14.2.2012. Οι πρόγονοι μας δεν είχαν ενδιαφέρον να «καταπατήσουν» αλμυρές άγονες επιφάνειες γης, οι οποίες μεγάλωσαν από τις προσχώσεις. Έτσι δημιουργήθηκε ο Παλαιός Αιγιαλός, που απεικονίζεται εναργέστατα στους συνημμένους χάρτες του Robert Koldewey “Dieantiken Baureste der Insel Lesbos – Berlin 1890”.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η αλλαγή της μπλε γραμμής επιβάλλεται και για έναν ακόμη λόγο: Σύμφωνα με την χάραξη αυτή του 2012, με μηδενισμένη την έκταση του ΠΑΛ. ΑΙΓΙΑΛΟΥ κατά το μέτωπο όπου μπλε και κόκκινη γραμμή ταυτίζονται (μεταξύ 10΄΄ και 11΄΄), υπεξαιρείται έκταση του Δημοσίου, διότι:
«Ο παλαιός αιγιαλός και η παλαιά όχθη ανήκουν στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου και καταγράφονται ως δημόσια κτήματα» [Άρθρο 2, εδ. 5 του Ν. 2971/2001].
Ο ισχυρισμός της Έκθεσης της «Επιτροπής του άρθρου 3» στην σελ. 326 ότι επειδή απερρίφθη η έφεση του Δημοσίου όπως αυτή επικυρώθηκε από τον Άρειο Πάγο, πρέπει να εξαιρεθεί από τον Π. Αιγιαλό η αναγνωρισθείσα ιδιοκτησία, δεν ευσταθεί, διότι η Χάραξη του 2012 έγινε 14 χρόνια μετά τη Απόφαση του Αρ. Π. και 16 μετά την Απόφαση του Εφετείου! Ήξεραν τότε τα Δικαστήρια τι θα επέφερε η Διάβρωση στην Ακτογραμμή της Ερεσου;;;
Κυρίως όμως, ΠΟΥΘΕΝΑ και σε ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΜΟ δεν γίνεται συσχετισμός ΧΑΡΑΞΗΣ ΑΙΓΙΑΛΟΥ με χέρσες ιδιοκτησίες, αλλά ΜΟΝΟ με κτίσματα!!!! Δεν θα ήταν απλό να ειπωθεί πως αναγνώριση ιδιοκτησίας εντός Παλαιού Αιγιαλού, συνεπάγεται εξαίρεση της οιασδήποτε ιδιοκτησίας; Γιατί δεν λέγεται κάτι τέτοιο ΠΟΥΘΕΝΑ;
Το πιο αστείο είναι πως η Χάραξη του 2012 αφήνει ΕΝΤΟΣ ΠΑΛΑΙΟΥ ΑΙΓΙΑΛΟΥ (άρα υποκείμενα σε αυστηρούς οικοδομικούς ελέγχους μέχρι και απαλλοτρίωση), νόμιμα κτίσματα του οικισμού μεταξύ των οποίων και το κτίσμα (Ομ. Μεταξά) που έγινε από τους κληρονόμους του πάνω στα ερείπια του προγονικού ανεμόμυλου που εικονίζεται –σαν ανεμόμυλος- και στους 2 χάρτες του R. Koldewey! Μπροστά όμως στο ΑΙΟΛΙΑΝ αποφασίζει να σταματήσει την ΚΑΤΑ ΦΥΣΙΝ πορεία της μπλε γραμμής και να δημιουργήσει ΠΑΡΑ ΦΥΣΙΝ τρύπα στην Αμμουδιά θέτοντας ΕΚΤΟΣ ΠΑΛΑΙΟΥ ΑΙΓΙΑΛΟΥ 27 (εικοσιεφτά) στρέμματα που τα χαρίζει στο τσιμέντο!
ΟΡΙΣΜΟΙ (βλ. συνημμενη 1η σελ. του ΦΕΚ 285 με τον Ν. 2971/2001):
Άρθρο 1
Ορισμοί
- «Αιγιαλός» είναι η ζώνη της ξηράς, που βρέχεται από τη θάλασσα από τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της.
- «Παραλία» είναι η ζώνη ξηράς που προστίθεται στον αιγιαλό, καθορίζεται δε σε πλάτος μέχρι και πενήντα (50) μέτρα από την οριογραμμή του αιγιαλού, προς εξυπηρέτηση της επικοινωνίας της ξηράς με τη θάλασσα και αντίστροφα.
- «Παλαιός αιγιαλός» είναι η ζώνη της ξηράς, που προέκυψε από τη μετακίνηση της ακτογραμμής προς τη θάλασσα, οφείλεται σε φυσικές προσχώσεις ή τεχνικά έργα και προσδιορίζεται από τη νέα γραμμή αιγιαλού και το όριο του παλαιότερα υφιστάμενου αιγιαλού.