ΤΑ ΜΠΛΟΚΙΑ

Ειδήσεις και αναλύσεις από τη Λέσβο και την Ελλάδα με αριστερή ματιά!

Απόψεις Δεύτερο Θέμα

Κορίνα Βασιλοπούλου/Eίναι τόσο «μπροστά» η Σάνα Μαρίν;

Η Σάνα Μαρίν, η πρωθυπουργός της Φινλανδίας, βρέθηκε τελευταία στον αφρό της επικαιρότητας για τους λάθος λόγους. Οχι γιατί έκανε λάθος που γλέντησε και το ευχαριστήθηκε, αλλά γιατί το γλέντι αυτό έγινε είδηση. «Οταν ο Ανδρέας Παπανδρέου έριχνε τις ζεϊμπεκιές του, οι Φινλανδοί ήταν ακόμα στα δέντρα», θα έλεγε κάποιος με μια δόση κακεντρέχειας.

Ας επανέλθουμε όμως στη Σάνα Μαρίν η οποία θεωρείται δημοφιλής πάλι για τους λάθος ή μάλλον για επιφανειακούς λόγους. Γιατί είναι νέα -όταν ανέλαβε τα καθήκοντά της το 2019, μόλις 34 χρόνων, ήταν η νεαρότερη πρωθυπουργός στον κόσμο-, όμορφη, γλυκιά, μια σοσιαλδημοκράτισσα που ηγείται μιας πεντακομματικής κυβέρνησης με γυναικεία πλειοψηφία και αντισυμβατική. Μεγάλωσε με δύο γκέι γυναίκες, τη μητέρα της και τη σύντροφό της, βγάζει σέλφι θηλάζοντας το μωρό της, φοράει κατά καιρούς κολάν ή αβυσσαλέα ντεκολτέ και πηγαίνει σε ροκ συναυλίες με σορτσάκια και δερμάτινα μπουφάν.

Ωραία και καλά όλα αυτά, αλλά όποιος θέλει να κρίνει τους πολιτικούς από τις πράξεις τους και όχι από το φύλο, την εμφάνιση ή τον σεξουαλικό προσανατολισμό τους, τι βλέπει; Βλέπει ότι οι Φινλανδοί δεν είναι και τόσο ευχαριστημένοι από τη θητεία της καθώς όλα τα γκάλοπ τη δείχνουν να χάνει τις επόμενες εκλογές από το κόμμα της Δεξιάς. Βλέπει ότι η «γλυκιά» Σάνα μέσα σε χρόνο-ρεκόρ πέταξε στα σκουπίδια την ουδετερότητα της χώρας της και την ενέταξε στην πολεμική μηχανή του ΝΑΤΟ κι ότι είναι από τους ακραίους της Ε.Ε. που θέλουν να απαγορεύσουν τη βίζα για όλους τους Ρώσους πολίτες.

Μαθαίνει επίσης ότι αυτές τις μέρες δικάζονται τρεις Φινλανδοί δημοσιογράφοι για τη δημοσιοποίηση απόρρητων αμυντικών πληροφοριών. Πρωτοφανής υπόθεση για μια χώρα που φημιζόταν για την υπεράσπιση της ελευθεροτυπίας και που θεωρείται η κύρια αιτία για την πτώση στην πέμπτη από τη δεύτερη θέση στην ετήσια έκθεση των Ρεπόρτερ Χωρίς Σύνορα (ξέρω, κανονικά εμείς από την 108η θέση δεν θα έπρεπε να μιλάμε). Μας φαίνεται ακόμα τόσο γλυκιά και αξιοζήλευτη η Σάνα Μαρίν; Ή μήπως η παντοδυναμία της εικόνας στην εποχή που ζούμε μας θαμπώνει τόσο ώστε δεν μας επιτρέπει να δούμε πίσω από το λούστρο;